Masz wpływ na otaczającą nas rzeczywistość! Budżet Obywatelski to narzędzie, które pozwala mieszkańcom decydować o projektach i inwestycjach realizowanych w naszym mieście.
Już za chwilę rusza Ełcki Budżet Obywatelski - edycja 2026. Kwota środków przeznaczonych na inwestycje wskazane przez mieszkańców wynosi 1 000 000 zł.
Ełcki Budżet Obywatelski w skrócie:
- Zgłaszanie projektów. Masz pomysł na projekt, który można zrealizować? Złóż formularz zgłoszeniowy, który znajdziesz na stronie Ełckiego Budżetu Obywatelskiego oraz w Biurze Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku. Projekt wymaga poparcia minimum 50 mieszkańców miasta.
- Ocena wniosków. Ocenimy Twój wniosek pod względem formalnym. Zgłoszenia są również analizowane pod kątem możliwości ich realizacji. Projekty, które przeszły weryfikację poddaje się pod głosowanie.
- Głosowanie. Możesz zagłosować za pomocą papierowej karty do głosowania lub drogą elektroniczną na stronie Ełckiego Budżetu Obywatelskiego. Oddaj jeden głos na projekt inwestycyjny i jeden głos na projekt nieinwestycyjny.
Harmonogram Ełckiego Budżetu Obywatelskiego – edycja 2026:
- Składanie projektów: 10 września - 10 października 2025 r.
- Ocena formalna i rozpatrywanie odwołań: 10 października - 10 listopada 2025 r.
- Ogłoszenie projektów zakwalifikowanych do głosowania: do 10 listopada 2025 r.
- Głosowanie: 11-24 listopada 2025 r.
- Wybór projektów i ogłoszenie wyników: do 9 grudnia 2025 r.
Informacje – konsultacje:
Biuro Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku
ul. Małeckich 3, pok. nr 10.1 (I piętro)
Telefony:
87 73 26 185, 87 73 26 186, 87 73 26 187
Adres e-mail:
bop@um.elk.pl
Portal Ełckiego Budżetu Obywatelskiego: https://elk.budzetobywatelski.pl/
Portal Urzędu Miasta Ełku: www.elk.pl